La ședința de Guvern din 28 decembrie 2016 a fost aprobată Hotărârea de Guvern privind inițierea negocierilor și semnarea Addendumului nr. 2 la Acordul de finanțare dintre Guvernul Republicii Moldova și Uniunea Europeană privind proiectul III de reabilitare a drumurilor în Republica Moldova, informează 24H.MD.
Acest document prevede prelungirea cu 11 luni a fazei operaționale de implementare a Acordului de finanțare dintre Guvernul Republicii Moldova și Uniunea Europeană privind proiectul III de reabilitare a drumurilor în Republica Moldova, încheiat la Chișinău la 6 decembrie 2011.
Ținem să menționăm că pentru a asigura finalizarea lucrărilor de construcție în octombrie 2017, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor și Administrația de Stat a Drumurilor, împreună cu inginerii supervizori – consorțiul WSP Techinc și contractorul, compania cehă OHL, au elaborat un Plan de măsuri concrete și măsurabile care va asigura accelerarea tempoului și finalizarea lucrărilor de construcție a drumului de ocolire a orașului Ungheni până în luna octombrie 2017.
De asemenea, MTID, reprezentanții inginerului dar și Delegația UE vor monitoriza respectarea angajamentelor asumate în Planul de măsuri, iar la sfârșitul trimestrului I, 2017, va fi anunțată data unei vizite în teren a conducerii MTID și ai Delegației UE, împreună cu reprezentanții mass – media și ai societății civile, în scopul inițierii unei monitorizări publice a desfășurării acestui proiect, finanțat din mijloacele grantului acordat Republicii Moldova de către Uniunea Europeană.
În scopul monitorizării publice a implementării acestui proiect MTID plasează planul de acțiuni agreat.
Reamintim că Acordul de finanțare dintre Guvernul Republicii Moldova și Uniunea Europeană privind proiectul III de reabilitare a drumurilor în Republica Moldova are drept obiectiv modernizarea reţelei de drumuri naţionale din Republica Moldova, dar și asigurarea aducerii și menținerii principalelor conexiunii rutiere la un nivel înalt de eficiență și siguranță, pentru a facilita creşterea economică şi integrarea europeană şi pentru a sprijini reforma sectorului rutier.
Precizăm că importanța aprobării și semnării Addendumului nr. 2 la Acordul de finanțare rezidă din faptul că construirea drumului de ocolire Ungheni, care face parte din drumul R1 Chișinău – Ungheni – Sculeni-frontiera cu România, va diminua impactul asupra locuitorilor orașului și mediului prin micșorarea numărului de vehicule grele care în prezent circulă prin localitate, astfel încât crește siguranța rutieră din zonă, la fel, se va reduce distanța între Chișinău și Iași cu 24 km ceea ce va determina costuri mai mici pentru utilizatorii drumului și va diminua impactul asupra mediului.