Mass-media continuă să reflecte părtinitor campania electorală pentru alegerea șefului statului și să facă partizanat politic pentru anumiți candidați, chiar dacă situația s-a îmbunătățit ușor față de perioada precedentă de monitorizare.

Sunt concluziile celui de-al patrulea raport de monitorizare a mass-media, realizat de Asociația Presei Independente și Centrul Pentru Jurnalism Independent, transmite radiochișinău.md

Potrivit raportului, o bună parte dintre instituțiile de presă monitorizate continuă să facă partizanat politic, transmit informații tendențioase, folosesc un limbaj licențios și nu respectă principiul pluralismului de opinie.

În același timp, majoritatea radiodifuzorilor cu acoperire națională nu au organizat în perioada de referință dezbateri electorale, chiar dacă sunt obligați prin lege să o facă, astfel privând alegătorii de informații privind procesul electoral.

Potrivit directorului CJI, Nadine Gogu, majoritatea instituțiilor media au demonstrat că au simpatii politice.

Aceeași tendință a fost observată și în politica editorială a portalurilor online și a ziarelor monitorizate. Directorul executiv al API, Petru Macovei, a menționat că o bună parte din materialele difuzate continuă să fie documentate dintr-o singură sursă, conțin limbaj licențios, însoțit de etichetări şi atacuri la persoană, chiar dacă situația s-a îmbunătățit ușor față de perioada precedentă de monitorizare.

Asociația Presei Independente și Centrul Pentru Jurnalism Independent monitorizează 28 de instituții media: 12 televiziuni, 12 portaluri informaționale și 4 ziare.