Liderul Partidului „Platforma Demnitate și Adevăr”, Andrei Năstase, promovează agenda președintelui Igor Dodon. Năstase critică, după Dodon, reforma Guvernului, în urma căreia a fost redus numărul ministerelor, dar și cel al funcționarilor. Acesta a declarat la o conferință de presă că în locul celor disponibilizați, ar fi angajate persoane comode Partidului Democrat și că decizia în cazul fiecărui din sutele de funcționari este luată personal de către liderul PDM, Vlad Plahotniuc.
„Din surse demne de încredere, Platforma DA a aflat că multe decizii cu referire la cadre nu sunt luate de către Guvern, primul ministru sau miniștri, ci personal de către pretinsul coordonator, Plahotniuc. Managementul în cadrul ministerelor se realizează de la distanță, dintr-un centru unic de comandă. Miniștrii au devenit niște marionete de fațadă și, în comunicarea cu subalternii, recunosc că mafia a pătruns adânc în „nucleul” sistemului administrativ și ruinează metodic administrația publică centrală”, a declarat Năstase.
Reamintim că ieri, președintele Igor Dodon, la fel, a lansat o serie de critici în privința Reformei Guvernului menționând că este nemulțumit de reducerea de cadre, dar și a numărului de ministere. Acesta a promis că va institui un „Sfat” al specialiștilor pentru a analiza această problemă, care să fie plătit din ”surse extrabugetare”.
Șeful Executivului a calificat aceste declarații drept minciuni și manipulare. Premierul a precizat că reforma Guvernului, care presupune o amplă reducere a aparatului birocratic și creșterea eficienței structurilor de stat, a fost coordonată cu partenerii externi, inclusiv UE și este susținută de majoritatea populației. Mai mult, Pavel Filip i-a sugerat lui Dodon, dacă tot a găsit ”surse extrabugetare”, să le folosească pentru finanțarea Președinției, ca să aducă economii la buget.