Ieri, 7 noiembrie 2016, viceministrul Afacerilor  Interne, Dorin Purice a participat la o ședință de lucru cu conducerea Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor(MTIC)  și Ministerului Sănătății, în cadrul căreia s-a discutat structura noului sistem al serviciului unic 112.

Astfel, au fost analizate mai multe aspecte privind organizarea viitorului Sistem Informațional Automatizat 112, care să asigure interacțiunea eficientă dintre serviciile implicate în acest proces.

În acest context, au fost prezentate acțiunile realizate până în prezent pentru crearea Serviciului 112 și s-au stabilit măsurile care vor fi întreprinse în continuare, în vederea asigurării funcționalității Serviciului unic 112.

Totodată, participanții la discuții au convenit regionalizarea procesului de prelucrare a apelurilor de urgență, prin unificarea dispeceratelor specializate după principiul teritorial, lucru ce va eficientiza procesele, dar și va optimiza considerabil costurile.

Noul serviciu 112 va permite, pe lângă o coordonare între cele patru servicii, o filtrare inițială a apelurilor spre serviciul de urgență, cât și a apelurilor către poliție, pentru a exclude la maxim apelurile false.

Serviciul de Urgență 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Prin apelarea unui singur număr 112, 24 din 24 ore vor fi accesate patru servicii: poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.