Mai mult de o treime dintre respondenți nu au încredere în mass-media (37,5%). Aproximativ același număr de oameni au mai multă încredere în resursele de internet și în rețelele sociale (39,3%), adică de două ori mai mulți decât cei care au încredere în TV (14,8%), care a scăzut de la 32,6% doar în ultimul an. Radioul, ziarele au parte de încrederea a unui număr mic de respondenți.
Tendința Internetului de a ieși pe primul loc este remarcată în special de sondajele Intellect Group din ultimii doi ani. În același timp, decalajul dintre Internet (rețelele sociale) și TV crește.
Rețelele de socializare ca TikTok, Telegram, în care încrederea s-a dublat doar în ultimul an, precum și YouTube, Twitter, câștigă cea mai mare încredere.
Preferința pentru Facebook și Instagram, precum și încrederea, au scăzut din cauza utilizării platformei Meta și a accesului limitat la unele informație.
Răspunsul societății la restricțiile privind accesul la informație nu a întârziat să apară și asistăm la o schimbare dramatică a structurii și tipurilor de media, care iau o formă distinctă față de modelul clasic.
Sondajul a fost realizat de compania Intellect Group, în perioada 15 – 19 iunie 2023. Numărul total de respondenți este de 1056 de persoane cu drept de vot. Sondajul a fost realizat în 83 de localități din 18 raioane, 6 municipii și autonomia găgăuză.