Ambuteiajele din ultima perioadă și aglomerația în transportul public este cauzată în mare parte din cauza mașinilor parcate neregulamentar pe prima bandă a străzilor. Primarul general Ion Ceban spune că este obligațiunea poliției să verifice, dacă șoferii stau regulamentar sau nu.

„Nu uităm că timp de un an în Chișinău transportul public a fost suplinit cu 82 de unități și continuă să mai aducem transport.  Azi am lansat 5 autobuze noi pe ruta 9. Au fost create benzi dedicate pentru transportul public și aceste benzi sunt respectate de șoferi, pentru ce și le mulțumesc Urmează să creăm pe mai multe străzi benzi dedicate astfel ca transportul public să ajungă repede iar pe acele benzi să poată merge și transportul alternativ, iar oamenii să fie motivați să meargă cu troleibuzele și autobuzele.

Asta este în obligațiunea directă a municipalității. Ce ziceam că nu este așa pe alocuri, Parcă și poliția mai stă uneori în intersecții și gestionează, dar oricum se întârzie.  Întrebarea apare ce s-a schimbat după exact un an aceeași perioadă? Că noi doar am îmbunătățit mai multe lucruri. Eu cred că e timpul ca mașinile parcate în trei rânduri pe benzile unde nu e voie să fie văzute de MAI, să fie gestionat traficul în intersecții, dar nu pe alocuri, parcă ar fi gestionat.

Și toate aceste subiecte tare sper că le vom discuta la MAI, am fost sunat de ministru și cu mare drag am acceptat mai ales că avem zeci de propuneri, de rugăminți”, a declarat edilul.

Ceban afirmă că crede că poliția municipală este necesară, de altfel nu va fi regulă. Am fost la Cluj, sigur că e bine la poliția locală asigură toate procesele fiind 300 doar în oraș, și monitorizează, curățenia, încălcări de circulație, salubrizarea, actele de vandalizare.

„Nu umblă primarul să-i spună că nu e bine să arunci alături gunoiul, nu e bine să strici, să rupi, să scuipi răsărită și să nu parchezi unde nu e voie. Pentru asta există poliția locală și noi pregătim toate actele pentru a solicita acest lucru. Și multe alte subiecte suntem gata să discutăm. Un alt factor important este că din cauza pandemiei foarte mulți cetățeni și-au procurat mașini personale, iată de ce noi trebuie să stimulăm ca să îmbunătățim serviciile de transport public și ca oamenii să aleagă să meargă mai repede cu acest transport. Acest lucru și facem.

Totodată, la această etapă deja conlucrăm cu serviciile abilitate a poliției întru revizuirea și formularea propunerilor de modificări a Regulamentului circulației rutiere și normativelor tehnice naționale în vederea  limitării opririlor în intersecții în ora de vârf pentru a evita blocajele de tip grilă și alinierea unor specificații la bunele practici europene”, a punctat acesta.

Ceban a mai spus că va veni inițiativa de a decala orele de început și sfârșit a perioadelor de serviciu și de studii, cu scopul facilitării cererii graduale asupra rețelei rutiere, precum și dispersării orelor de vârf de dimineață, amiază și seara, astfel reducând gravitatea ambuteiajelor.

„Și cu toate acestea când vom ajunge să aducem numărul necesar de transport public, centrul orașului trebuie să devină prioritate pentru acest tip de transport”, a conchis acesta.