Locatarii blocurilor conectate la sistemul centralizat de termoficare pot solicita sistarea livrării agentului termic pentru încălzire în timpul zilei sau nopții, sau reglarea consumului de energie termică, în funcție de necesitate.

Termoelectrica S.A. a precizat că furnizează energie termică pentru încălzire și apă caldă până la branșamentul blocului, fără întrerupere, tot anul împrejur, însă gestionarea sistemului ingineresc din bloc intră în responsabilitatea gestionarului fondului locativ, scrie Moldpres.

Conform contractului de furnizare a energiei termice, Termoelectrica S.A. sistează livrarea energiei termice pentru încălzire la solicitarea gestionarului fondului locativ, întrucât, în conformitate cu prevederile legale, reprezentantul autorizat al consumatorilor este administratorul fondului locativ, care este în drept să solicite pornirea sau sistarea furnizării agentului termic pe circuitul de încălzire al blocului, doar după o consultare cu locatarii.

„Procedura de conectare și de deconectare de la serviciilor de termoficare a rămas aceeași. Gestionarii fondului locativ de comun acord cu locatarii stabilesc debitul agentului termic, astfel încât să existe un confort termic în apartamente. Instalațiile Termoelectrica S.A. aflate în subsolul blocului, care asigură furnizarea energiei termice, permit ca consumatorii să se deconecteze pe parcursul zilei, iar seara, atunci când temperaturile sunt scăzute, la necesitate, să fie reluat consumul de energie termică” a menționat Veaceslav ENI, Directorul General al Termoelectrica S.A..

Elena Junghina, șef al Serviciului comunicare al Termoelectrica a precizat pentru agenție că, până în prezent, nu a fost depusă nici o solicitare de deconectare a căldurii.

Termoelectrica S.A. asigură cu energie termică peste 5600 de imobile, dintre care circa 600 de instituții bugetare, aproximativ 814 agenți economici și 209 mii de apartamente, în aproximativ 3000 de blocuri locative în municipiul Chișinău.