Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, a întreprins astăzi o vizită de lucru la Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112. În cadrul vizitei au fost discutate mai multe subiecte, printre care operativitatea cu care sunt preluate apelurile de urgență, cum Serviciul 112 face față situațiilor de criză, dar și despre reparația celui de-al doilea sediu destinat Centrului de preluare a apelurilor.
„Operativitatea contează foarte mult în situațiile de criză, cei care apelează la 112 trebuie să fie preluați imediat de un specialist, în acest sens, este necesar să existe și operatori de rezervă care în orice moment să poată interveni în preluarea apelurilor. De asemenea, trebuie să grăbim lucrările de renovarea celui de-al doilea sediu, pentru a asigura funcționalitatea acestuia în termenii stabiliți și să putem ajuta cât mai mulți oameni care au nevoie de suport și ajutor”, a menționat Chiril Gaburici.
În cadrul discuției, Directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc, l-a informat pe ministrul Chiril Gaburici despre participarea reprezentanților Serviciului Național Unic Pentru Apelurile de Urgență 112 din Republica Moldova la Conferința „Space for a Seif and Secure Society, supporting Sustainable Growth”, care s-a desfășurat la București, România.
Delegația din Republica Moldova a participat cu o prezentare despre Locația Mobilă Avansată (AML) implementată de Serviciul 112, dar și a relatat despre provocările întâmpinate de către Serviciul 112 privind locația, în special în orașe unde precizia locației este foarte importantă în gestionarea situațiilor de urgență. În cadrul evenimentului, echipa Serviciului 112 a inițiat discuții de colaborare cu  o companie americană, care este singurul furnizor pe piața de servicii bazat pe sateliți.
Potrivit ministrului Chiril Gaburici, subiectul AML este unul important pentru serviciile specializate de urgență în gestionarea situațiilor excepționale. „Participarea la astfel de evenimente este necesară și binevenită pentru a împrumuta din bunele practici ale altor țări. Identificarea rapidă a locației permite autorităților să intervină într-un timp de reacție mai scurt la cetățenii care au nevoie de primul ajutor. Este  nevoie de perfecționare continuu, tehnologii moderne și sisteme eficiente care ar permite localizarea imediată a celor care se află în situații de risc”, a menționat ministrul.
Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Moldova în iulie 2018. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană.