Lecție deschisă cu ministrul Sănătății pentru noii masteranzi ai Şcolii de Management în Sănătate Publică. Astăzi, Ruxanda Glavan a avut o întâlnire cu cei 24 de masteranzi ai instituției de învățământ, care după doi ani de studii vor obține diploma de Master în managementul sănătății publice și vor fi capabili să ocupe funcții de conducere în instituțiile medicale din țară.

Ministrul Sănătății, Ruxanda Glavan a îndemnat masteranzii Școlii de Management în Sănătate Publică să rămână dedicați muncii pe care o fac, să dezvolte abilități manageriale profesionale și să devină capabili să facă faţă noilor cerinţe ale sistemului de sănătate.

”Fiecare dintre Dvs. a ajuns la această etapă înțelegând că poate, vrea și trebuie să se implice. Sper ca în următorii doi ani să deveniți acei piloni, alături de care să putem face reforme și schimbări. Țara pentru prima dată și-a asumat o Strategie de dezvoltare a resurselor umane, noi reguli de salarizare – toate pentru a asigura performanța. Spitalele mari trebuie să fie conduse de manageri profesioniști, care să asigure calitatea actului medical și utilizarea eficientă a resurselor financiare”, a declarat ministrul Sănătății, Ruxanda Glavan.

La rândul său, directorul Şcolii de Management în Sănătate Publică, Oleg Lozan a apreciat reformele inițiate de Ministerul Sănătății și a vorbit despre importanța consolidării potențialului uman în domeniul managementului sănătății publice.

”Înțelegem, vedem și simțim cât de mult contați pe resursele umane. E un lucru foarte important și ne dă o deosebită responsabilitate în tot ce facem. Componenta resurselor umane rămâne o problemă deschisă pentru medicina din țara noastră. De aceea vrem să avem persoane pregătite, care să știe ce să facă și cum să facă pentru a schimba lucrurile”, a specificat directorul Şcolii de Management în Sănătate Publică, Oleg Lozan.

Amintim că, Ministerul Sănătății a introdus modificări la modalitatea de desfășurare a  concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducători ai instituțiilor medicale. În luna iulie a fost aprobat un regulament care presupune că pot participa la concursuri și candidații care dețin studii în alte domenii decât cel medical, însă au masterat în managementul sănătății publice.

Actualmente, directorii instituţiilor medico-sanitare publice sunt numiţi în funcţie de către fondator și activează în baza unui contract încheiat pe un termen de 5 ani. Ei obțin acest post numai după ce au fost selectați prin concursul obligatoriu organizat de către Ministerul Sănătății.